sobota 11. júla 2015

Tiež vás obťažujú telefonáty rôznych predajcov?



Otravná reklama na nás číha na každom kroku. Aj keď si človek zvykne billboardy a rôzne tabule ignorovať, namiesto rádia počúva MP3, telku pri reklamnom spote prepne, alebo si zatiaľ odskočí, stále nemáte od reklamy pokoj. V  minulosti nás na ulici pristavovali pochybne pôsobiaci ľudia s ponukami „zaručene značkových“ parfumov,  alebo rôzneho iného tovaru z nepreukázateľným pôvodom nadobudnutia, ľudia, ktorým sme podvedome pripísali v rámci ich sociálneho statusu drzosť ako vlastnosť im prirodzenú. Potom to boli rôzni podomoví predajcovia, ktorých sme sa naučili poväčšine jednoducho ignorovať, neotvárať im dvere. Vynaliezavosť a kreativita však nemá konca kraja a za posledné roky predajcovia na nás útočia telefonickým marketingom. Povedzme, že ten sociálny status daných spoločností je o niečo iný, no drzosť a otravnosť akoby zostávala. Rôzny tovar, rôzne služby, dokonca ak ste podnikateľ, alebo len živnostník, prípadne zamestnanec v riadiacej pozícii, tak často krát neodolateľné ponuky spolupráce, prípadne zaručene výnosného obchodu. A keď náhodou nič neponúkajú, tak prosia o pomoc – zaraďte sa do prieskumu a keďže sa vám chcú odvďačiť, budete zaradený do žrebovania o niečo hodnotné, čo môžete získať zdarma! Tu pripomeniem len malú poznámku, o ktorej budem písať ešte podrobnejšie: „Jediný syr, ktorý je zdarma, je v pasci na myši!“.  Ako sa tomuto všetkému ubrániť?
Tieto riadky som mal už napísané, keď som zachytil informáciu zo správ, že aj naši zákonodarcovia sa snažia nájsť spôsob ako nás chrániť. Osobne si myslím, že je to strata času, pretože aj tak sa nejaká tá medzera v ešte neschválenom zákone nájde.
Je veľa spôsobov. Niektorí si „nežiadúce“ čísla ukladajú priamo v mobiloch ako: „Debil1, Debil2, Nedvíhať1...“ atď. To sa dá, ak číslo už volalo v minulosti. Poznám takých, ktorí majú provizórny zoznam s nadpisom NEDVÍHAŤ uložený pri pevnej linke.  Iný telefón zdvihne, no keď zistí o čo sa jedná a nevie sa ubrániť slovnému nátlaku, jednoducho hovor zruší bez rozlúčenia. A ako to riešim ja? U mňa je to často naopak. Samozrejme, ak to nie je úplne v najnevhodnejšej dobe a mám chuť pobaviť sa, komunikujem slušne a zdvorilo, no napriek tomu sa mi podozrivo často stáva, že telefón bez poďakovania za rozhovor, bez rozlúčky, alebo len strohého „Dopočutia!“ zruší práve ten pôvodne volajúci. Ako na to? Poradím vám a som presvedčený o tom, že vám tým pomôžem okrem iného aj ušetriť si nie len  nervy, ale aj peniaze za nepotrebný tovar či pochybné služby. Mňa osobne to začína baviť, len tých telefonujúcich je stále menej. A už som prišiel na to, prečo. Pri mojom čísle si dávajú poznámky v zmysle „Radšej nevolaj“ J.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára