Otravná reklama na nás číha na každom kroku. Aj keď si človek zvykne
billboardy a rôzne tabule ignorovať, namiesto rádia počúva MP3, telku pri
reklamnom spote prepne, alebo si zatiaľ odskočí, stále nemáte od reklamy pokoj.
V minulosti nás na ulici pristavovali pochybne pôsobiaci ľudia
s ponukami „zaručene značkových“ parfumov,
alebo rôzneho iného tovaru z nepreukázateľným pôvodom nadobudnutia,
ľudia, ktorým sme podvedome pripísali v rámci ich sociálneho statusu drzosť ako
vlastnosť im prirodzenú. Potom to boli rôzni podomoví predajcovia, ktorých sme
sa naučili poväčšine jednoducho ignorovať, neotvárať im dvere. Vynaliezavosť
a kreativita však nemá konca kraja a za posledné roky predajcovia na
nás útočia telefonickým marketingom. Povedzme, že ten sociálny status daných
spoločností je o niečo iný, no drzosť a otravnosť akoby zostávala. Rôzny
tovar, rôzne služby, dokonca ak ste podnikateľ, alebo len živnostník, prípadne
zamestnanec v riadiacej pozícii, tak často krát neodolateľné ponuky
spolupráce, prípadne zaručene výnosného obchodu. A keď náhodou nič
neponúkajú, tak prosia o pomoc – zaraďte sa do prieskumu a keďže sa
vám chcú odvďačiť, budete zaradený do žrebovania o niečo hodnotné, čo
môžete získať zdarma! Tu pripomeniem len malú poznámku, o ktorej budem
písať ešte podrobnejšie: „Jediný syr, ktorý je zdarma, je v pasci na
myši!“. Ako sa tomuto všetkému ubrániť?
Tieto riadky som mal už napísané, keď som zachytil informáciu zo
správ, že aj naši zákonodarcovia sa snažia nájsť spôsob ako nás chrániť. Osobne
si myslím, že je to strata času, pretože aj tak sa nejaká tá medzera
v ešte neschválenom zákone nájde.
Je veľa spôsobov. Niektorí si „nežiadúce“ čísla ukladajú priamo
v mobiloch ako: „Debil1, Debil2, Nedvíhať1...“ atď. To sa dá, ak číslo už
volalo v minulosti. Poznám takých, ktorí majú provizórny zoznam
s nadpisom NEDVÍHAŤ uložený pri pevnej linke. Iný telefón zdvihne, no keď zistí o čo sa
jedná a nevie sa ubrániť slovnému nátlaku, jednoducho hovor zruší bez
rozlúčenia. A ako to riešim ja? U mňa je to často naopak. Samozrejme,
ak to nie je úplne v najnevhodnejšej dobe a mám chuť pobaviť sa,
komunikujem slušne a zdvorilo, no napriek tomu sa mi podozrivo často
stáva, že telefón bez poďakovania za rozhovor, bez rozlúčky, alebo len strohého
„Dopočutia!“ zruší práve ten pôvodne volajúci. Ako na to? Poradím vám
a som presvedčený o tom, že vám tým pomôžem okrem iného aj ušetriť si
nie len nervy, ale aj peniaze za
nepotrebný tovar či pochybné služby. Mňa osobne to začína baviť, len tých
telefonujúcich je stále menej. A už som prišiel na to, prečo. Pri mojom
čísle si dávajú poznámky v zmysle „Radšej nevolaj“ J.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára